Laatste blog

30 januari 2016 - Abbotsford, Canada

Goedemiddag allemaal,

Dit is mijn laatste blog alweer, zowel Canada als de roadtrip als New York liggen alweer achter mij, van dat laatste hebben jullie echter nog niets gehoord, vandaar nog één afsluitende blog.

Ondanks dat vele mensen al in New York zijn geweest hoor je er eigenlijk nooit een slecht woord over, en ook niets dan mooie ervaringen in de week dat ik er ben geweest.

Wij verbleven in de Upper West Side (net boven Manhattan en net ten westen van Central Park), een erg mooie locatie net buiten het centrum. Het meeste van alle bijzonderheden in New York zijn namelijk te vinden in Manhattan. Central Park, Grand Central Station, New York Public Library, Empire State Building, Rockefeller Centre en zo kan ik nog wel even doorgaan zijn allemaal te vinden in Manhattan. Dit hebben we dan in een week ook meerdere keren doorkruist.

Ook ben ik nog verder buiten Manhattan geweest naar bijvoorbeeld een verlaten en besneeuwd Coney Island en door onder andere Brooklyn, Harlem en The Bronx.

Heel veel in New York is gratis naar binnen of gewoon van de buitenkant zien zoals al het bovenstaande maar we hebben natuurlijk ook wat echte activiteiten gedaan zoals de Top of the Rock (naar de bovenste verdieping van het Rockefeller Centre), 9/11 memorial museum, Broadway Comedy Club en een boottocht langs Elis, Liberty en Governors Island.

Bovenaan het Rockefeller Centre is echt heel gaaf, je ziet New York vanaf het dak en kan ontzettend ver kijken over een heel groot gebied, echt de moeite waard als je er bent. Ook het 9/11 memorial museum is heel erg indrukwekkend, je staat er niet heel erg bij stil maar daar ben je je er ineens flink van bewust wat voor chaos het was op de straten van New York op die dag. De Broadway Comedy Club was een gezellig kroegje (waar bier meer dan 11 dollar was) en waar allerlei komieken optraden, dit was heel erg leuk en gezellig. Meerdere van die komieken zijn ook te zien op Comedy Central in Nederland. Ook de boottocht was grappig maar volgens mij waren wij de enige niet Chinezen op de boot, toen we dichtbij het beeld kwamen begonnen ze allemaal te rennen en gillen en doen als een mierenhoop waar net iemand op is gaan staan, erg druk dus.

Voor de rest is New York heel gezellig en overweldigend, het is trouwens ook zeker de moeite waard om naar een minder toeristische plek te gaan waar je echt New Yorkers tegen komt en zien hoe ze daar zo leven, ik heb dat gedaan op een vlooienmarkt in een oud industriegebouw in Brooklyn (the Brooklyn flea). Ook echt heel gezellig.

Nu zit ik alweer een weekje thuis, het is wennen om niet constant met alles te sjouwen en minimaal 500km af te leggen met de auto. Wel is het erg lekker om weer in m'n eigen bedje wakker te worden en 's avonds een lekker gezond maaltje voor me klaar te hebben staan. Tussendoor kan ik dan lekker nadenken over een hele mooie 5 maanden met heel veel ervaringen die ik net achter de rug heb.

Heel erg bedankt voor het volgen van mijn blog de afgelopen maanden en ik zie jullie binnenkort!!!