The US of A deeeeel 2

3 januari 2016 - Abbotsford, Canada

Hallo allemaal het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal heb gepost dus ik vond het wel weer eens tijd worden. Allereerst allemaal een heel fijn 2016 ;).

Allereerst heb ik alle cijfers van school terug en alles met vlag en wimpel gehaald. Dat is dus wel fijn, Nu nog een afstudeerstage vinden...

Maar daar zijn we hier niet voor op deze blog, we zijn gebleven bij de laatste dag in San Francisco na eerste kerstdag.

De 26ste zijn we via de Sea Highway aan de California coast gereden van San Francisco tot aan San Luis Obispo. Dat was heerlijk met een zonnetje, palmbomen en een lekker temperatuurtje, niet echt tweede kerstdag weer maar wel erg lekker.

De 27ste heb ik het laatste stukje naar Los Angeles gegaan dat we die volgende dag hebben bekeken, alle bekende plekken zoals Beverly Hills, Bel Air, Santa Monica Pier, Venice Beach, Sunset Boulevard, Hollywood en The walk of fame en de conclusie die we kunnen trekken na dit bezoek kan ook worden afgeleid dat ik van de 500 foto's er maar 4 van Los Angeles heb. Het stinkt overal en op elke vierkante meter staan minstens 6 zwervers .Daar is alles mee gezegd. Zelfs met zeer lage verwachtingen was het nog een tegenvaller.

De 29ste wilde we van Los Angeles naar een stadje tussen Los Angeles en Las Vegas rijden maar daar ging ineens iets mis, halverwege hield "The Beast" er een klein beetje helemaal mee op en hebben we in een ander stadje moeten slapen en de rest moeten doen in een takelwagen. Die volgende dag moesten we in Vegas zijn dus daarom moesten we een bus nemen. Gelukkig hadden we een goede Greyhound gevonden die maar 5 uur duurde, wifi had, stopcontacten en extra beenruimte. Toen we aankwamen bij het busstation ging hij echter een uur te laat weg, had geen wifi, stopcontacten of beenruimte, heel fijn. Maar we kwamen wel in Vegas aan die avond en die stad is wel erg leuk.

Die twee dagen hebben we de twee grootste casino straten gedaan en zijn we binnen de Ceasars Palace, MGM Grand en The Bellagio geweest en heb ik zelfs nog kunnen gokken in alle 3 en heb ook (een kleine) winst kunnen behalen in alle 3 de casinos. Toen brak oud en nieuw aan, de hele boulevard en strip werden afgesloten en iedereen ging de straten op, er was nog een mooie show bij de fontijn van de Bellagio en toen begon het vuurwerk wat helaas een beetje tegenviel, ook alle casinos enzo zaten daarna al vol dus het was een rustig avondje haha.

Die dag erna hebben we onze huurauto (Nissan Vogue) opgehaald en zijn we Death Valley gaan bekijken, dat was heel bijzonder, heel rustig, heel stil en heeeeel mooi, deze dag zijn we ook door 4 verschillende staten gereden (California, Utah, Arizona en Nevada), we maken aardig wat kilometers haha. Ook de Grand Canyon, die we gisteren hebben bekeken was adembenemend mooi. Vandaag zijn we naar Utah gereden waar we morgen Arches national park gaan bekijken en 2 dagen daarna vliegen van vanaf Las Vegas weer naar Abbotsford in plaats van terug te rijden. Daar blijven we dan een weekje in Vancouver voordat we nog een midweek naar New York vliegen.

Er staan ook aardig wat foto's online van de afgelopen week. Ik laat binnenkort zeker weer wat weten ;).

1. Opa en Oma:
    4 januari 2016
    O max wat een gezellig stukje weer. mooie foto,s kus oma