3 dagen op de campus

4 september 2015 - Abbotsford, Canada

Beste mensen, ik zit nu in de laatste dag van mijn introductieweek. Vanavond een feest in het grootste gebouw van de campus en daarna naar de pub naast de campus. Maar ik loop op de zaken vooruit, het is niet allemaal zuipen.

Allereerst op de 31ste retevroeg m'n nest  uit om vervolgens 8,5 uur in een vliegtuig te zitten. Dit viel met een paar flmpjes mee maar de andere vlucht van 6 uur leek wel 60 uur te duren, dat was wat minder dus.

Uiteindelijk kwamen we met een taxi (Lincoln towncar limo) aan bij de campus rond ongeveer 9 uur, zowel Quinten als ik wel redelijk verrot. Nog even onze kamer doorlopen en ons beddengoed opgehaald en gelijk in slaap gevallen.

De volgende dagen werden er allerlei spelletjes en voorlichtingen gehouden, ondertussen ook een aantal mensen leren kennen, een aantal Fransen, Zwitsers, een Nederlands meisje, een belg, een aantal indiërs en Engelse. Dit was een beetje het groepje van de eerste week. Van de internationale studenten is trouwens ongeveer 90% van Aziatische afkomst. Vandaag zijn alle Canadezen aangekomen.

Voor de rest nog wat inkopen gedaan om de kamer op te vrolijken en servies, eten en al dat soort dingen (drank is erg duur).

Ook hebben we een brief gekregen waardoor we non stop over de grens naar Amerika heen en weer kunnen dus dat wordt voortaan daar drank halen :).

Morgen hebben we weekend tot dinsdag dus we zijn van plan om met het nederlandse meisje (die een auto heeft) en het belgisch/schotse meisje naar watervallen te gaan. Het weer is tot nu trouwens best wel zwaar "jammer", alleen maar regen maar ze beloven dat het beter gaat worden.

Maar dat horen jullie in het volgende verhaal waarschijnlijk. Foto's zullen ook nog volgen, het is hier een prachtig gebied en (nu) een mooie kamer. Tot over een paar dagen en de groeten uit het mooie British Columbia.

1. Danique:
    Hee Max,
    Leuk dat je al gelijk wat vrienden hebt gemaakt :)
    Ben heel benieuwd naar de foto's!
    Ach ja en hier regent het ook.
    Succes!! Xxx
  2. Je vader:
    4 september 2015
    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt.
    erg handig om een auto in je vriendengroep te hebben ;)
    Succes verder.
    Je vader XXX
  3. Opa en oma:
    4 september 2015
    hallo jongen Fijn dat begin al goed verloopt wij hebben niets te veel gezegd he dat het daar super mooi is he . Veel succes met alles. Liefs van ons
  4. Aimee:
    4 september 2015
    Klinkt echt super Max echt heel leuk!!! nu bijna beginnen met studeren dat wordt minder denk ik ;)