Halverwege :'(

10 november 2015 - Abbotsford, Canada

Goedemiddag allemaal, hier is weer mijn wekelijkse update...

Afgelopen week (ja ik heb nu al weekend) heb ik een presentatie en een toets gehad, allebei gingen wel oké dus dat is erg mooi, cijfers gaan nog steeds prima en nu ik de meeste tussentijdse toetsen en verslagen heb gehad ga ik nu gelukkig weer even een wat rustigere periode in.

Wij dachten, hier moeten we gelijk gebruik van maken dus we stapte in ons auto'tje en gingen afgelopen zaterdag naar Seattle, de stad van Bill Gates. Nou, ik kan je één ding vertellen, als ik 90 miljard op m'n bankrekening had staan, had ik een andere woonplaats gekozen haha.

We zijn allereerst de Seattle Space Needle opgeweest en het uitzicht was daar zeker niet verkeerd (zoals je kunt zien op de enige foto die het posten waard was), de ene kant allemaal wolkenkrabbers en aan de andere kant de zee.

Daarna zijn we een poosje rond gaan rijden. Dat was wel leuk om te zien, de metrobanen zijn recht boven de autowegen gebouwd met de pilaren gewoon midden op de weg. Je hebt zeg maar de rechter baan, dan een baan vol pilaren en dan nog 2 linker banen. Ook echt elke stroomdraad die er loopt wordt maar een beetje aan een paal gehangen dus dat zag er wel erg slordig uit. Echt zo'n Amerikaanse mentaliteit van pleur maar ergens neer, lekker simpel.

Toen zijn we proberen het centrum te zoeken maar dat was een beetje uitgespreid, de winkels waren niet echt bijzonder dus je kon niet echt spreken van een gezellig leuk bruisend stadscentrum dus zijn we maar een uurtje naar het noorden gereden waar een hele grote outlet mall zat, daar dan weer wel lekker geshopt en gegeten en daarna weer naar huis gegaan.

Ondertussen vragen jullie je wel af, waarom heeft die gozer al weekend om dinsdag half 11 's morgens, dat komt omdat 11 november, oftewel Iris' verjaardag, een nationale feestdag is in zowel Amerika en Canada, hier noemen ze het alleen niet Iris' verjaardag maar Remembrance day.

Hier maken we dan ook goed gebruik van want morgenochtend vroeg naar Vancouver Island gaan. Hier gaan we 3 dagen lang lekker het eiland over crossen en alle hoogtepunten bekijken, de 2 nachten slapen we in Nainamo aan de oostkust van het eiland. Dan een dagje niets doen en dan staat m'n vriendin op de stoep om (bijna) 2 erg leuke weken te hebben samen. Daar heb ik erg veel zin in. En na die 2 weken staan alle laatste projecten en de finals alweer op de stoep, het schiet echt heel erg op.

Voor die drie weken erna heb ik een hele mooie planning gemaakt, het is alleen net iets meer dan 9000 kilometer in totaal dus ik denk dat ik misschien ergens 1 of 2 kilometer moet schrappen maar dat zien we nog wel haha.

Bedankt voor het lezen, een lang verhaal dit keer, ik hoop dat jullie je aandacht er een beetje bij hebben kunnen houden. Volgende week hopelijk een hoop mooie foto's van Vancouver Island. Een fijne week nog ;)

1. Brigitte:
    10 november 2015
    Hey Max, net op mijn gemak nog eens alle foto's bekeken. En wat zitten er juweeltjes tussen zeg! Wat een ongelooflijk mooi land! Heel veel plezier met je vriendinnetje daar, wat leuk dat ze je komt opzoeken....geniet met zijn tweetjes! Groetjes and have fun!! Groetjes, Brigitte en de meiden
  2. Hélène:
    10 november 2015
    Hahahaha weer een mooi verhaal Max. Misschien is Bill zo rijk geworden omdat er niets te doen is in Seattle. Remember Iris op haar 16e verjaardag. Ik vond eigenlijk deze week dat je weer lang genoeg bent weggeweest maar het avontuur gaat gewoon verder. Geniet ervan en houd ons op de hoogte. Dikke kus, je moessie.
  3. Opa en Oma:
    12 november 2015
    oh Max wat leuk Vancouver eiland zie het weer allemaal dus in gedachten reizen we met je mee.je verslag is ook weer leuk .liefs opa en oma