Vancouver Island en Renske

17 november 2015 - Abbotsford, Canada

Goedemiddag, het is een druk weekend geworden. Aangezien het Woensdag al begonarrow-10x10.png gelukkig ook een erg lang weekend maar dat doet er niet toe.

Woensdag zijn we gelijk vroeg op pad gegaan richting de ferry in Noord Vancouver, alles ging prima, alles op de ferry op naar Vancouver Island. De trip duurde iets minder dan 2 uur. Ik heb een beetje foto’s gemaakt want het was erg mooi, beetje boekjes gelezen, beetje pacmanarrow-10x10.png gespeeld in de Arcade hall en dolfijnen gezocht die volgens de kapitein echt aan de linker kant te zien waren…. niet dus.

Maar goed, eenmaal aangekomen bij Nanaimo op Vancouver Island zijn we gelijk naar het Zuiden gereden richting “the Butter church”. Dit is een afgelegen, vervallen kerk op een heuveltje met heel mooi uitzicht over één van de vele baaien. Dit was wel erg indrukwekkend. Ook waren er binnen tekenen van serieuze en ik maak echt geen grapje “Exorcisms”. Kruizen op de vloer getekend, plukken haar aan alle punten met steentjes en takjes en enge teksten op de vloer, in andere woorden, een plek waar je ’s nachts liever niet wilt zijn.

Daarna zijn we nog een beetje door het zuiden wezen touren door Victoria en de verschillende baaien en parken.

Dag 2 zijn we naar het midden van Vancouver Island gegaan, hier ligt het “Great central lake” met daaromheen Strathcona national park. Hier zijn we helemaal omheen gereden en met het mooie uitzicht van besneeuwde bomen, tientallen watervallen en lage wolken was dit echt heel erg gaaf. Ook zijn we nog langs een ongelooflijk grote steengroeve gereden.

Dag 3, de laatste dag maar waarschijnlijk ook de mooiste dag zijn we naar Nanaimo gereden en vandaar dwars over het eiland naar het westen gereden. Dit was, op de weg naar de Colombia Ice Fields in Jasper national park na, echt de mooiste weg waar ik ooit heb gereden.

Eerst kwamen we langs Cathedral grove national park, dit is een park met gigantische bomen en een heel dicht mooi bos, vervolgens langs een grappig haven stadje (Port Alberni) en daarna honderden kilometers aan wegen met gigantisch stijlen heuvels en dalen heel bochtig ook zodat je het ene moment diep in het bos zit en het volgende moment heb je een fantastisch uitzicht op een prachtig meer. Aan het eind kwamen we aan bij Ucluelet met the bijnaam “the edge of the world”. Dit was een heel mooi stadje aan het strand,  het bos loopt echt tot aan het strand en de zon scheen er ook heel mooi op de hoge golven die af en toe tot aan de bomen rijkte.

Maar... het mooiste van de hele trip was het nog op de terugweg daarvan, wij zitten gewoon in de auto en we zien een vogel in een boom ongeveer 50 meter voor ons, wij rijden zachtjes en kijken goed. Ineens springt die vogel uit de boom, slaat zijn vleugels open en richt zijn snavel recht op ons af. En voor we het weten scheert er een zeearend met minimaal anderhalve meter spanwijdte centimeters over onze auto heen. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik eraan denk, echt heel bijzonder.

Toen kwamen we terug, even een dagje hard gebikkeld aan mijn huiswerk, want ja, dat moet ook nog gebeuren en gisteren kon ik dan Renske ophalen vanaf het vliegveld. Vandaag was onze eerste dag samen en gelijk heel veel gedaan en gezien. We zijn langs de Bridal falls geweest (dat moet bekend zijn voor onze oplettende volgers onder ons), Harrisson Hot Springs en een hele mooie route gereden. Het was erg leuk om haar alles hier in de buurt ook te laten zien want je kan nog zoveel skypen en afbeeldingen sturen, het is toch heel erg anders als je hier echt bent.

Dit was het weer voor deze week, bedankt voor het lezen en ik laat volgende week weer van me horen ;)

1. Opa en Oma:
    17 november 2015
    hallo Kids wat een mooie trip weer bos aan het strand zijn wij ook geweest en bij port alberni zijn we op een oude boot de lady rose gestapt en door al die baaien gevaren net in de middeleeuwen waan je je dan.geniet opa en oma xxxxx
  2. Joyce:
    17 november 2015
    Hi Max! Wat heb je weer een hoop meegemaakt! Echt om jaloers op te worden. Ook erg leuk dat Renske er is! Geniet er nog even van!
    x
  3. Danique:
    19 november 2015
    Jeetje jij zit niet stil daar! Groot gelijk :)
    Heb even wat verhalen gemist, ga nu alles terug lezen.
    Mooie foto's ook weer zeg! Wat gaaf van die zeearend, heel bijzonder!
    Ja zoals Joyce zegt, geniet er nog van en van Renske want de tijd gaat zo snel!

xx