Laatste 3 weken Canada

28 november 2015 - Abbotsford, Canada

Goedenavond beste mensen,

Het is alweer even geleden sinds m'n laatste verhaaltje, dat komt door een hele drukke en leuke anderhalve week met Renske waar ik haar zoveel mogelijk heb laten zien in 10 dagen.

Maar allereerst even het mindere nieuws uit de weg, ik ben hier nu al 3 maanden en ineens zijn de laatste 3 weken ingegaan. Dat is dus wel heel erg snel gegaan, aan de ene kant vliegt de tijd hier, maar aan de andere kant, als ik m'n blog en foto's een beetje terug kijk heb ik ook heel erg veel gedaan in 3 maanden, in dat opzicht lijkt het dan toch lang, maar goed. Laatste 3 weken betekent helaas ook "finals" en "final projects" en je hoeft geen Engels expert te zijn om te weten dat dat "druk" betekent in het Nederlands, helaas. Ik heb nu nog 1 week les, alles nog een keer herhalen enzo, dan een week met 3 hele grote verslagen en een presentatie en de laatste week 4 toetsen. Op 17 december heb ik mijn laatste toets en op 20 december droppen we wat mensen bij het vliegveld en ga ik beginnen aan mijn roadtrip door West Amerika. Ik zal bij de foto's die ik er straks op ga zetten ook een screenshot van mijn roadtrip bijzetten.

Ook zitten er in deze weken nog wel wat feestdagen, we doen op 5 december een "Secret santa" met een grote groep mensen (10 personen) waarvoor we lootjes hebben getrokken en dan kopen we allemaal een grappig en serieus cadeau voor elkaar en dan doen we met een wat kleiner groepje (4 personen) nog een keer een soort van kerst vieren voordat we weggaan.En als jullie de foto bekijken zullen jullie zien dat ik kerst in San Fransisco doorbreng en oud en nieuw in Las Vegas, 4 maanden voordat ik 21 ben :'(. Maar ja, dat mag de pret niet drukken. Dat feit zal me wel wat geld schelen op die trip.

Nu eventjes over de afgelopen weken, want die zijn het vertellen wel waard.

Op zondag ben ik Renske gaan oppikken bij het vliegveld, dat was gelukkig allemaal goed gegaan dus we zijn gelijk naar Baker house gereden en gelijk herkende ik mezelf in haar aangezien ze de hele weg gelijk foto's uit het autoraam aan het schieten was haha, het is echt een bizar mooi land, zelfs vanaf de snelweg met die bergen. De volgende dag zijn we langs de Bridal falls en de harisson hot springs geweest, dat was nog een beetje in de buurt.

Dinsdag was het storm dus zijn we naar "Spectre" geweest in de bios. Woensdag had ik eigenlijk een toets maar die was verplaatst vanwege een stroomstoring (vanwege de sneeuw) dus heb ik haar de campus laten zien, de vaste supermarkt en het vaste winkelcentrum en zijn we daarna via een alternatieve route naar Vancouver gereden Daar hebben we nog wat gegeten en 's avonds door de stad gelopen. Op donderdag zijn we met een kabelbaan "Grouse mountain" opgeweest, helaas was het nog niet het seizoen (pas een week later) dus we konden niet met de skiliften verder omhoog maar nog steeds heel gaaf om te zien. Verder zijn we nog op Cypress mountain gereden, dat was ook heel erg gaaf en hebben we de wijken in North Vancouver gezien, dat was geen verkeerde plek om te wonen haha.

De volgende dag zijn we de stad in gegaan, 's morgens zijn we naar Stanley park geweest en vervolgens English bay beach, Granville Island market (een leuke markt op een eilandje tussen Stanley park en downtown), met een aquabus naar de Rogers arena geweest (stadion van de Canucks), daarna door Chinatown en Gastown (een fancy buurt met een mooie stoomklok), en zo zijn we van de ene naar de andere kant gelopen van het centrum. Daar hebben we geluncht en een 4d film over Canada gekeken (flyover Canada). En toen door de grootste winkelstraten weer teruggelopen naar Granville island waar de auto stond.

Zaterdag zijn we naar het olympisch dorp gereden in 2010 (Whistler). Daar hebben we door het leuke dorpje heengereden, genoten van de besneeuwde landschappen en prachtige gletcher meren. Maar vooral die weg er naartoe is echt prachtig. Met bergen die uit het water steken en de rotswanden waar je naast rijd. Prachtig.

Zondag hebben we een grote ronde Stanley Park gedaan, vervolgens naar een rijke kustplaats vlakbij de Amerikaanse grens geweest (White Rock), daar een prachtige zonsondergang gezien. en toen weer terug naar Baker house. We hebben trouwens heel dat weekend prachtig weer gehad

Maandag zijn we naar Amerika gegaan, naar Mount Baker. Dit was echt heel mooi, een pak sneeuw van minstens een halve meter, lekker de berg oprijden die zo hoog is dat je op een gegeven moment toch echt door de wolken heen rijd, heel gaaf om te doen. Tussendoor hebben we ook nog de Nooksack falls gezien die jullie al eerder voorbij hebben zien komen.

Dinsdag, tevens ook de laatste dag zijn we naar het grootste winkelcentrum van British Columbia gegaan, Metropolis at Metrotown. En we hebben daar uren rondgelopen en ik heb het idee dat we niet eens dichtbij het einde waren. Dat is echt Zuidplein maar dan wel 10 keer zo groot en dan nog een paar verdiepingen op elkaar. Bizar. Daar hebben we wat mooie inkopen gedaan en daarna een rondje gereden door de dorpjes dichtbij Abbotsford.

Woensdag had ik een belangrijke toets dus die heb ik 's morgens mogen doen zodat ik Renske wel af kon zetten bij het vliegveld, nou dat was wel erg fijn want anders kan je er toch niet zo'n lekker einde aan geven vind ik. Nou ja, afscheid nemen is nooit fijn dus laat ik het daar niet teveel over hebben. Maar het was wel een hele leuke week en ik ben erg blij dat ze me is komen opzoeken.

En nu.... Aan de studie want er is nog een hoop te doen de komende weken. Ik hoop dat ik jullie af en toe nog kan verwennen met een spannend verhaaltje maar ik vrees dat het saaie weken worden haha. Jullie horen het van me!!! (Foto's komen later vandaag, beetje problemen met de laptop waar ze opstaan)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en oma:
    28 november 2015
    O wat geweldig weer. China toen en sant francico is leuk hè. Kus van ons
  2. Ariena van gelderen:
    28 november 2015
    Dag Max,

Leuk om alles te lezen! Veel succes met de laatste loodjes op school. En veel plezier tijdens je roadtrip!

Hartelijke groeten uit Ridderkerk
  3. Brigitte:
    19 december 2015
    Lieve Max,
    Bedankt voor je Sinterklaasgedicht en je kerstkaart!
    Jaco en ik wensen jou ook hele fijne dagen toe en geniet nog even optimaal van de laatste periode! Tot gauw en liefs!