Bijna alweer een maand

29 september 2015 - Abbotsford, Canada

Deze week weer lekker veel gedaan.

Dinsdag was m'n eerste keer in Amerika en ben ik naar Mount Baker geweest (zie whatssapp profiel foto). Dat was heel erg leuk en mooi rijden met allemaal haarspeld bochten hoge besneeuwde bergen en bossen zo ver het oog reikt.

Donderdag ben ik naar de Othello tunnels geweest, dat is in een dorpje Hope, een uurtje vanaf hier. Dat waren vroeger tunnels voor treinen die van West naar Oost gingen. Nu overwoekert door natuur met een wild stromende rivier langs de kanten, ook heel erg gaaf, ook nog een flink stuk "geklommen/gewandeld" het was een beetje om en om, aardig stijl dus.

Zaterdag ben ik naar Whistler geweest. Ik heb daar een gletcher meer gezien en nog een ander heel erg mooi meer. Ook zijn we het Olympisch dorp van 2010 in geweest en hebben we een grote en een baby beer gezien.

En het leukste was natuurlijk zondag, whale watchen. Dit was een boottocht vanaf Vancouver richting Victoria, het duurde ongeveer 6 uur en ik heb aardig wat orka "families" gezien, maar ook zeehonden, reuze zeeleeuwen, "american bald eagles" en een bultrug walvis gezien. Dit was echt ongelooflijk gaaf en het geld meer dan waard.

School gaat ondertussen ook nog door, volgende week de eerste toets en inleveropdracht. Dat was wel weer genoeg over school.

Volgende week doen we een lang weekend naar "Jasper national park", dit schijnt de beste plek te zijn om wilde dieren te bekijken en het is maar een bescheiden 10 uur rijden dus vandaar maken we er gelijk een weekendje van 4 dagen van. Hartstikke leuk allmaal.

Excuses voor het gebrek aan beeld materiaal maar het is aardig moeilijk om het overal vandaan te halen, maar geloof me, het is onderweg. Bedankt voor het volgen en ik spreek jullie volgende week weer!!!