Drie weken alweer

22 september 2015 - Abbotsford, Canada

Goede....morgen denk ik voor de meeste ondertussen.

Voortaan wordt voor mij dinsdagmiddag (voor jullie denk ik woensdagochtend) de vaste verhalen dag, dat is een stuk makkelijker.

Wat heb ik deze week weer beleefd, natuurlijk weer een weekje school, ondertussen is dat al wel een beetje gewend, ik weet wat er wordt verwacht en wat je bij welk vak moet doen, dat is dus helemaal prima. Als ik m'n boeken zou moeten aanschaffen (5 stuks) zou dat me rond de 800 dollar kosten dus ik heb besloten dat maar gewoon niet te doen, eentje heb ik echt nodig en daar heb ik de kleinste rotste tweedehandste versie kunnen krijgen voor 90 dollar, niet goedkoop dus.

Wel heb ik afgelopen week een 2in1 tablet/computer Asus Transformerbook, 2 powerbanks, een speaker, een muis, een stekker adapter, een stekkerkast, een gps systeem, een lamp en nog aardig wat andere dingen gekocht. Dit komt omdat eigenlijk alles behalve vlees en boeken bizar goedkoop is. Voor al die spullen ben ik omgerekend nog geen 500 euro kwijt terwijl het in Nederland ruim het dubbele zou zijn.

Qua trips was het deze week niet super veel aangezien er vooral heel heel heel veel regen viel. We zijn naar de bioscoop gegaan, hier hebben ze van die lounchstoelen staan die je zelf kan afstellen met rugleuning enzo, dat was dus zeker wel grappig. Ik ben wezen bowlen. Ik ben naar een 4d vluchtsimulator van een vlucht boven Canada geweest en nog meer van die binnenactiviteiten. Ook zijn we naar Mount Seymour geweest, dat is een berg in Noord Vancouver die erg hoog is, geen idee hoe hoog maar op een gegeven moment moesten we door de wolken rijden en zagen we dus echt helemaal niets meer (geen grapje) (zie foto's). Het uitzicht op Vancouver was daar fantastisch, je zag lichtjes en bergen zover je kon kijken, met afstand het mooiste uitzicht dat ik ooit heb gehad. Ik kon helaas geen foto's maken met m'n telefoon omdat het simpelweg te hoog en ver weg was. Die dag hebben we ook Stanley park (in vancouver) kunnen bekijken. Daar heb ik zowel wilde zeehonden als wasberen gezien. Echt helemaal super.

Gelukkig wordt het de aankomende 2 weken weer zonnig. Aankomend weekend gaan we walvissen spotten (wat eigenlijk het plan voor dit weekend was) en naar Wistler (een heel bekende skiplek) om daar van het uitzicht te genieten, het schijnt er prachtig te zijn, maar ja, dat is het overal hier. Dat weekend daarna gaan we naar Jasper nationall park, dat is het park waar je het meeste wild kan zien in Canada. Dat lijkt me dan ook wel erg tof. Ook de grote zalmentrek op Vancouver Island en het Noorderlicht hopen we in deze weken te gaan zien maar daar is nog geen concrete planning voor.

Nu ga ik maar even aan m'n huiswerk zitten, ja ook dat moet nog gebeuren helaas. Maaaaar geen medelijden want het 4 daags weekend zit er alweer aan te komen ;). Bedankt voor het volgen en een fijne week toegewenst in het eveneens prachtige Nederland ;).

1. Opa en Oma:
    23 september 2015
    Met genoegen weer gelezen. fijn hoor dat het zo lekker gaat Kus oma en opa
  2. Je vader:
    24 september 2015
    Dat walvisspotten lijkt me ook errug gaaf.
    Ben benieuwd naar de foto's.
  3. Brigitte:
    29 september 2015
    Kan je voor mij ook een 2in1 tablet, een gps systeem, een speaker, een stekker, een muis en een lamp meenemen????
    Oh, voor Marieke ook hoor ik op de achtergrond!