Terug van het eerste weekendje weg

8 oktober 2015 - Abbotsford, Canada

Afgelopen donderdag morgen heeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeg opgestaan en naar Jasper national park gereden. Op de heenweg reden we eigenlijk de hele weg langs de Fraser River, waar de zalmentrek bezig zou moeten zijn op dit moment, we zijn dus veel gestopt om te vragen waar we het beste konden kijken en steeds werden we iets verder gestuurd omdat ze hier "net" voorbij waren, dit was dus de hele reis en we hebben uiteindelijk geen vis gezien. Wel heel veel mooie rivieren en nog een waterval. Dit resulteerde er echter wel in dat we ongeveer 12 uur onderweg waren en redelijk gesloopt aan kwamen.

Daarna hadden we dus 2 volledige dagen in Jasper national park. We kwamen erachter dat Jasper 2 snelwegen heeft dus het plan was om de ene snelweg met alle rivieren, watervallen en ravijnen te bekijken en de andere dag de andere.

De eerste dag was het vrij bewolkt en zijn we zelfs nog door de sneeuw heen gereden. Op deze dag hebben we veel verschillende dingen gezien die ik echt niet meer allemaal kan opnoemen maar de resultaten staan op de foto's :). Wel hebben we een groot verbrand deel van een bos gezien en dat was in de sneeuw toch wel een heel Harry Potter verboden bos achtig gevoel. Ook hebben we een meer gezien dat helemaal leeggelopen was dus we zijn naar het midden gelopen en dat had met het deels verbranden bossen deels bomen in elke kleur die je maar kunt verzinnen en besneeuwde bergen op de achtergrond ook wel een erg mooi uitzicht.

Dag 2 zijn we wezen ontbijten bij een echte Amerikaanse soort breakfast zaak waar je echt heerlijke pannekoeken en sandwitches had. Daarna zijn we met een hele grote bus met ontzettend grote wielen een gletcher op gereden met niet 10, niet 20 maar 250 meter dik ijs. Ook dat was erg indrukwekkend.

Jasper staat er normaal om bekend dat het de beste plek is om wild te spotten en we waren dus 2 dagen lang uit het raam aan het kijken of we een beer/eland/rendier/caribou of iets in die richting zouden zien, zonder resultaat. Totdat we dag 2 bijna bij het hostel aankwamen en er ineens een kudde caribou en 2 gigantische rendieren voor onze neus stonden naast de weg. Dat was dan wel weer erg leuk. Alleen jammer dat we geen beer zijn tegengekomen.

De afgelopen dagen ben ik weer druk bezig met school en heb ik ook een toets gehad (die overigens wel eens beter zijn gegaan) en straks m'n laatste les van de week weer, daarna lekker naar onze vaste stamkroeg en dit weekend even lekker rustig aan. Ik wilde nog naar wat thriftstores en pawnshops in de buurt en nog even winkelen bij het grootste winkelcentrum wat ik ooit heb gezien en voor de rest ga ik me vooral bezig houden met, hou je vast, huiswerk dit weekend :(.

Op mijn vorige bericht heb ik een aantal reacties en tips gehad. Bedankt daarvoor. Los Angeles schijnt niet super te zijn dus daar zullen we ook niet lang blijven maar we moeten er toch doorheen om naar San Diego te komen en het is een goede plek in het midden om te overnachten. En toch kan je een selfie nemen en zeggen dat je er bent geweest, ook erg leuk. Mijn emailadres is [email protected] als iemand anders nog tips, plaatsen of contacten heeft. Super bedankt en tot volgende week ;).

1. Mara:
    8 oktober 2015
    "Een heel Harry Potter vebodes bos". Heerlijke vergelijking Max haha! Leuke blog!
  2. Je vader:
    8 oktober 2015
    Ziet er allemaal weer schitterend uit Max!
  3. Jasper:
    8 oktober 2015
    De foto's zien er echt geweldig uit!! Ben blij dat "mijn" park niet tegen viel ;)
  4. Martijn:
    8 oktober 2015
    Ziet er mooi uit max, ik blijf je volgen.
  5. Joyce:
    15 oktober 2015
    Wauw, wat mooi allemaal! Heel cool dat je naast je hotel een stel caribous bent tegengekomen. En die beren... Tja, ik denk dat ze als de dood zijn voor je berenspray ;-).
    Have fun!